Dying Light 2 Önizleme – Dört Saat Oynadıktan Sonra Yedi Büyük Paket

 Dying Light 2 Önizleme – Dört Saat Oynadıktan Sonra Yedi Büyük Paket

Dying Light 2 Önizleme – Dört Saat Oynadıktan Sonra Yedi Büyük Paket

Dying Light 2 , üç yıldır yılın en çok beklenen oyunlarından biri oldu . Her şey 2019'da E3'te etkileyici ötesi bir oyun demosu gördüğümde başladı . Daha sonra 2020 sürümü için planlanan oyun, zaten yüksek beklentilerimi havaya uçurdu. Ben Işığı Dying orijinali zevk , ama yineleme ve cila birazcık, dizi gerçekten özel bir şey dönüşmeye hissettim. Bu umutlar, E3 2019 demosu sırasında yerine getirildi ve Dying Light 2, 2020'nin en çok beklenen oyunları listemde hızla yükseldi.

Ne yazık ki, geçen yılın erken dönemlerinde, Techland bir gecikme açıkladı Sonra 2021 için, sonra dat bir Aralık 2021 sürümünü duyurmayı e , geliştirici oyun birini (umarım) son kez gecikmeli şimdi 4 Şubat tarihinde serbest planlanıyor başlığı ile, , 2022. Üzerinden uzun zaman geçti ama ilk oynanış demosunun beni etkilemesinin üzerinden iki yıldan fazla zaman geçti ve sonunda Dying Light 2 Stay Human'a kavuştum.

San Francisco'daki küçük bir yüz yüze etkinlikte oynadığım demo, bana modern, üst düzey bir oyun bilgisayarında deneyimlemem için yaklaşık dört saatlik hikaye ve yan içeriğin yanı sıra bir PlayStation'da çalışan daha önceki bir yapı için biraz fazladan zaman verdi. 4 Profesyonel New Gameplay Today'in bugünkü bölümündeki genel izlenimlerime ve PC versiyonundan yakaladığım bazı görüntülere göz atabilirken , aşağıda önemli çıkarımlarımdan bazılarını damıttım.
Parkour ve Savaş Her zamankinden daha iyi

Yeni mekanikler, yeniden oluşturulmuş sistemler ve bir sürü ek animasyonla, Dying Light 2 Stay Human'ın savaş ve parkuru, ilk oyunda bulunan zaten eğlenceli versiyonları genişletiyor. Dying Light 2 kahramanı Aiden Caldwell, Dying Light'ın Kyle Crane'inden daha iyi bir hamle setine sahip, ancak çoğunun oyunun beceri ağacından açılması gerekiyor. Parkurun yüzeyini zar zor çizerken ve beceri ağaçlarıyla savaşırken, her ikisi de deneyimimi büyük ölçüde geliştiren duvardan koşma ve düşme vuruşları gibi hareketlerin kilidini açtım.

Parkour, belki de en göze çarpan yükseltmeyi aldı. Önceki görüntülerde Techland, açılırken kapılara binmek, yüksek yüksekliklerden düştüğünüzde zombileri minder olarak kullanmak ve kancaları tutmak gibi hareketler gösteriyordu. Demomda bunlardan hiçbirini kullanma şansım olmasa da, Dying Light 2'deki parkour sistemindeki iyileştirmeler ortada.

Gelişmiş parkur sistemlerini desteklemek için Techland, oyuncunun kullanabileceği hareket sayısını iki katına çıkardı ve tüm hareketler, kombinasyonlar ve nesnelerle etkileşimlerle başa çıkmak için 3.000'den fazla animasyon uyguladı. Sadece bu da değil, ekip, birinci şahıs platform oluşturmanın (ki bu benzersiz bir zorluktur) pürüzsüz, ödüllendirici ve hassas hissettirmesini sağlamak için titizlikle yinelendi.

Baş oyun tasarımcısı Tymon Smektała, "Hedeflerimizden biri, içine girmesi kolay bir parkour sistemi oluşturmaktı" diyor. "Düşündüğünüzde, parkour - özellikle [birinci şahıs] - çok karmaşık bir tamirci. Bir düğmeye basmak ve bir silahı sallamak gibi basit bir şey değil; mesafeyi ölçmeniz gerekiyor, zaman ayırmanız gerekiyor. doğru basıyorsun. Karakteri görmüyorsun ama karakterin nerede olduğunu ve nasıl hareket ettiğini hayal etmelisin. Çok karmaşık bir mekanik."

Techland, geniş bir oyuncu ağı için ulaşılabilir, ancak ustalaşması zor bir parkur sistemi oluşturmak istedi. Zamanlanmış parkur mücadeleleri gibi şeyler sayesinde, oyuncular sistemin sınırlarını zorlayabilir, ancak Dying Light 2'nin parkurunun amacı, oyunculara ulaşılabilir bir dizi hareket sunmayı ve onların daha iyi olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Savaş, birinci şahıs bir oyunda daha basit bir mekanik olabilir, ancak Techland bu cephede de belirgin iyileştirmeler yaptı. Gizlilik birkaç durumda bir seçenek olsa da (Far Cry oyununda yaptığınıza benzer şekilde tek bir üs üzerinden sessizce çalıştım), silahların ağırlıklarına ve güçlerine daha sadık olduklarından emin olmak için savaş elden geçirildi. Bunu iki elli bir topuzla bir salıncak kurarken, sonra bir zombiye boşaltıp onu havada tam bir bez bebek ihtişamıyla uçururken yaşadım. Savaş ayrıca kaçmayı, engellemeyi ve savuşturmayı da hesaba katar, ancak dayanıklılık çubuğunuzu tüketmemeye dikkat etmelisiniz.
Seçimleriniz Gerçekten Önemlidir


Benim içinde E3 2019 den Işık 2 Dying ilk önizleme , ben başlığı yukarı yazma-my verdi "Seçim ve Sonuç Herşey." Bu fikir, geçen hafta oyunla yaptığım ilk uygulamalı oturumumla daha da doğrulandı. Hikâye içeriği boyunca sadece kiminle yan yana olmak istediğime değil, şehre ne gibi faydalar sağlamak istediğime de karar verdim. Tamamen yeni bir alanın erişilebilir hale getirildiği ve yeni keşfedilen bir göl yatağından yeni bir zombi türünün ortaya çıktığı 2019 demosunda tanık olduğum kapsamlı şekillerde şehri etkilemesem de, karakterimin canlandırıcı bir söz söyleme miktarı vardı. hem hikaye hem de şehir ilerleme yolunda.

Smektała'ya göre, bu, ekip Dying Light 2 üzerinde çalışmaya başladığında doğrudan yaratıcı yönetmen Adrian Ciszewski'den gelen bir direktifti. Orijinal Dying Light'ta da yönetmen olarak görev yapan Ciszewski, oyunun oyunculara araçları teslim ettiğini ve parkur ve dövüş mekaniklerini kullanarak oyun içi engellere istedikleri gibi yaklaşın. Bununla birlikte, oyuncular hikayeyle etkileşime girmeye başladığında, senaryo ve katıydı, oyuncuların olayların gerçekte nasıl oynandığı üzerinde fazla etki yapmasına izin vermiyordu.

Smektała, "İkinci oyun için hedefimiz, oyunculara hikayede oyundakiyle aynı miktarda özgürlük vermeye çalışmak" diyor. "Tabii ki, anlatı ile farklı bir canavar; her zaman dallanan anlatılarla sınırlısınız, ancak bu zorluğu üstlendik ve bunu yapmak için gerçekten çok uğraştık. Sanırım bunu başardık ve biraz daha fazlasını yaptık. sadece dallanan anlatılardan daha fazla."

Bunu başarmak için Techland, üç düzeyde çalışan seçim ve sonuçları aşıladı. Smektała'ya göre ilk seviye, ana hikayede verdiğiniz tüm önemli kararlardan oluşuyor. Bu kararlar dünyayı, şehri ve karakterleri etkileyerek anlatının gidişatını değiştiriyor. Ana hikaye için hiçbir şeyi mahvetmek istemiyorum, ancak bir görev dizisini sonuna kadar takip ettiğimde, karşılaştığım ana karakterlerden birinin tamamen tarafını seçerek, yaylarını hissettirdiği şeye getirerek buna ilk elden tanık oldum. tatmin edici bir sonuç gibi.

İkinci seviye, karakterlerle kararlar aldığınız ve gelecekte bu seçimle ilgili bir şeyler fark edeceğiniz yan içerikten kaynaklanmaktadır; Smektała, yardım etmeyi seçebileceğiniz bir opera şarkıcısı örneğini veriyor ve bunu yaparsanız, The City'nin merkezlerinden birinde aryalar söyleyerek görünecek.

Son seçim katmanı, şehir hizalama mekaniği ile devreye giriyor. Yaptığınız seçimlere bağlı olarak, ilgi alanlarınızı Şehirde yaşayan gruplardan birininkiyle uyumlu hale getiriyorsunuz. Demomda öne çıkan iki grup, sadece medeniyeti yeniden inşa etmeye çalışan bir grup karakter olan Survivors ve strateji üzerinde künt güç kullanan iyi silahlanmış bir milis olan Peacekeepers idi. Oynanışımda, onlara daha fazla kontrol sağlamak için o bölgenin düzenini değiştiren Survivors'ın yanında yer aldım. Bunu yaparken, The City'nin o bölgesinde daha fazla zipline açtım ve zombi istilasına uğramış sokaklara inmek istemediğim zamanlar için bana daha fazla geçiş seçeneği sundum. Barış Muhafızlarının tarafını tutsaydım, sürüleri kontrol etmeye yardımcı olmak için araba tuzaklarının kilidini açardım, çelik halatlardan daha az zarif bir çözüm.

Techland'e göre, oyuncuların kararlarını verirken her bölgedeki faydaları tartmaları gerekecek. Bu kararları verebileceğin yedi bölge ve her fraksiyon için yedi farklı ödül seviyesi var. Biriyle uyum sağlamaya devam ettikçe, onlarla daha fazla avantajın kilidini açabilirsiniz, diğeriyle uyum için seçimler yapmak o fraksiyon için faydaların kilidini açacaktır. Sonuç, ana anlatının dışında hareket ediyor olsanız bile, çeşitli seçimlerinize tepki veren bir şehirdir.

Elbette, herhangi bir oyunda en tatmin edici seçeneklerin çoğu, karakterinizi nasıl geliştireceğinizle ilgili. Beceri ağacı hakkında çok fazla şey söyleyemesem de, Dying Light 2, kullanmak istediğiniz oyun stiline göre geliştirmeniz için birden fazla beceri ağacı sunuyor. Ek olarak, keşif yoluyla sağlığınızı veya dayanıklılığınızı yükseltmenize izin veren bir tür koleksiyon toplayabilirsiniz.
Dying Light 2'nin Hikayesi ve Karakterleri Daha Unutulmaz

2015'in Dying Light'ında Kyle Crane olarak Harran şehrini keşfettiniz. Anlatı boyunca, birkaç önemli karakterle karşılaşıyorsunuz ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyorsunuz, ancak birden fazla oyundan sonra bile, bu karakterlerin ve olay örgüsünün çoğu gözümden kaçıyor. Bunun nedeni, Dying Light heyecan verici ve eğlenceli bir macera iken, karakterler yaşayan, nefes alan insanlardan ziyade dünyadaki sahneler gibi hissettirdi.

Dying Light 2'deki zamanıma dayanarak, buradaki hikaye ve karakterler, başka bir iyileştirme alanıdır. Karşılaştığım en sevdiğim karakter, Survivors'ın eski liderinin kızı Sophie'ydi. Sert burunlu ve savaşta yıpranmış, ancak durumu ilişkilendirilebilir ve umursadığı kişiler için tehlikeli bir şekilde kusurlu olsalar bile bir zaafı var. Hikayesi, halkının içinde bir liderlik rolüne yükselmek için sorumlulukları ve geçmişiyle uzlaşmasına odaklanıyor.

Kendi yolunu eminiz hepsi ilişkilendirilebilir karakterler ile olan şeyler yapmanın yolu, kararlar gezinmelerini ve daha gut-burkan hissedebilir Işık 2 Dying ait karakterler ile hizalayarak. Ancak anlatının en dikkat çekici kısmı Dying Light 2'de çok daha kişisel bir baş karakter olan Aiden Caldwell'in hikayesinin ne kadar olduğu.

Anlatı yönetmeni Piotr Szymanek, "Tüm oyunun temel sorusu Aiden'ın gerçekte kim olduğuyla ilgili" diyor. "Kendi kendine sorduğu soru bu: Neden bu kadar yetenekli? Neden diğer insanlardan daha güçlü? Neden başka kimsenin yapamadığını yapabiliyor? Bu sorunun cevabını, eski filmden hatırladığı kız kardeşi olduğunu düşünüyor. Geçtiğimiz yıllarda onu arıyordu ve birdenbire The City'deki Dying Light 2 Stay Human'ın geçtiği bu köyde onun izini buluyor."

Tabii ki, bu o kadar kolay olamaz, bu yüzden Aiden ek erişim elde etmek ve sonunda Central Loop bölgesine ulaşmak için Şehir içindeki gruplarla birlikte çalışmalı, böylece daha fazlasını öğrenebilsin.
Rosario Dawson'ın Lawan'ı Önemli Bir Karaktere benziyor


Oynanışımda, demomun başladığı alan olan Old Villedor'dan kaçmayı başardım. Oradan, Lawan ile tanıştığım Central Loop'a girdim. Oyuncular, oyunlardaki ünlü kamera kameralarına yabancı değiller, ancak bazen kendilerine telefon edildiğini veya uçup gittiğini hissedebilirler. Ben Lawan'la bilgisayar kurulumum sona ermeden yaklaşık 30 dakika önce takılabilirken, Dying Light 2 onu aktris Rosario Dawson'dan ( The Mandalorian , Daredevil) coşkulu bir performans alan ana karakter olarak belirledi. ).

Szymanek, "Çok şey yaşadı" diyor. "Central Loop'taki herkesi tanıyor ve herkes onu tanıyor. Kimse onun öldürme listesinde olmak istemiyor. Kurtulmak istediği bir piçler listesi var ama seçimlerinizi yaparak hikayesini etkileyebilirsiniz. Belki bitirir. en sonunda bir baş belası olarak ya da belki bir şekilde değişecek ve oyuncu olarak sizi de etkileyecek."

Sadece bu da değil, Aiden'a bir dizi yeni geçiş seçeneği sunan yamaç paraşütçüsünü de veriyor. Yere doğru yavaş süzülmenin yanı sıra yamaç paraşütü, Aiden'ı geri itmek için ısı çıkışlarını da kullanabilir, böylece planörle daha yüksek noktalara ulaşmasını ve süzülme süresini uzatmasını sağlar. Ancak kullanırken dikkatli olmalısınız çünkü yamaç paraşütü yaparken dayanıklılık çubuğunuz biterse kontrolünü kaybedebilirsiniz.

Elbette Rosario Dawson'a sahip olmak karaktere özel bir unsur katıyor. NBA 2K20, Dishonored 2 ve Ratchet & Clank gibi oyunlara sesini veren Dawson, video oyunlarına pek yabancı olmasa da, film ve televizyondaki rolleriyle kesinlikle daha iyi tanınıyor.

Szymanek, "Aynı zamanda gerçekten zorlayıcı ve büyüleyiciydi" diyor. "Yaptığım tüm filmlerini izlemekti ve onunla birlikte film kliplerini analiz ediyordum, nasıl konuştuğunu, nasıl davrandığını, huyunun ne olduğunu vs. analiz ediyordum. Sonra, sesi kafamın içindeyken onu yazmaya başladım. karakter."
Dünya Yeni Zirvelere Ulaşıyor


Ölüler sokaklarda dolaşırken dünya çürüyor olabilir, ancak The City of Dying Light 2 öncekinden daha canlı hissediyor. Sadece bahsi geçen unutulmaz karakterler, devam filminin dünyasında kendinizi daha evinizde hissetmenizi sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda ziyaret ettiğim iki bölgede – Old Villedor ve Central Loop – yapılacak daha çok şey var. Çok sayıda maceracı tarafından sunulan benzersiz, hikaye odaklı yan içeriğe katılabilir, metropol içinde yeni yerleşimler (30 ila 40 arasında) açmak için yel değirmenlerini etkinleştirebilir veya hatta kapmak için istila edilmiş bölgeleri keşfedebilirsiniz. değerli ganimet.

Ayar olarak 2015'in Dying Light'ından Harran'ın yerini alan The City de ilk oyundan çok daha fazla inşa edilmiş. İlk oyunda oyuncular, binaların daha sofistike olduğu ancak yine de tipik olarak sadece birkaç kat yüksekliğe ulaştığı Eski Şehir'e gitmeden önce, ilk perdenin çoğunu daha küçük, derme çatma binalardan oluşan bir alan olan Gecekondu'da geçirdiler. Dying Light 2'de Old Villedor'daki başlangıç ​​alanım beş katlı binalardan oluşuyordu, gittiğim ikinci alan Central Loop ise gökdelenler arasında gezinmemi sağladı.

Smektała, "Bütün [bölgeler] temelde ilk oyundan itibaren parkurun evrimini sürdürüyoruz" diyor. "Bizim fikrimiz, dünyanın keşfedebileceğiniz katmanlarına eklemeye devam etmek için dikeyliğe eklemeye devam etmekti."

Ayrıca, dünyada hayatta kalmaya çalışan karakterlerin hikayelerini dinlerken kamp ateşi başında oturma ve sağlığı yenileme yeteneği gibi küçük dokunuşlar da var. Bu, düşük etkili bir şeydir, ancak bir sağlık desteğine umutsuzca ihtiyaç duyduğunuzda, Dying Light 2, oyuncuları bunun gibi NPC etkileşimleri aracılığıyla dünyanın bilgisini almaya teşvik eder.
Gece Dışarı Çıkmak İçin Daha Fazla Neden


İlk Dying Light, oyunculara gece dışarı çıkmanın ödüllendirici ama aynı zamanda süper tehlikeli olabileceği fikrini verdi. Görünürlük azaltılarak düşmanların size gizlice yaklaşmasını kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda güneş battığında özel zombi türleri ortaya çıkar. Ancak Techland, oyuncuların gece keşiflerinde kendilerine verilen ekstra deneyim puanlarından çok sık yararlanmadıklarını ve genellikle dışarı çıkmadan önce sabaha atladıklarını fark etti.

Oyuncular ilk oyunda teşvikten tam olarak yararlanamasa da Techland, oyuncuları geceleri dışarı çıkmaya zorlamak için Dying Light 2 dünyasını kurdu. Gün içinde terk edilmiş bir mağazaya veya karantina bölgesine girerseniz, aktif ve atletik zombilerle dolup taşar. Bununla birlikte, gece sokaklarına meydan okursanız ve gün batımından sonra aynı binalara dönerseniz, enfekte olmuş nüfus çok daha seyrektir. Bu size, işçiliği parçaları, silah modları ve size ekstra dayanıklılık veya sağlık veren inhibitörleri içeren değerli eşyaları yağmalamak için daha net bir yol sunar.


İlk oyunda olduğu gibi, gölgelerde özel zombi çeşitleri pusuda bekliyor ve güneş battığında sokaklara dökülüyorlar. Oyuncular, Dying Light 2'de ilk oyundaki özel çeşitlerin birçoğunun ava geri dönmesini bekleyebilir, ancak Techland ayrıca yeni özel türler de ekledi. Smektała'nın en sevdiği şey, bir çatıdan diğerine atlayan ve takip edilmesini zorlaştıran çok hızlı bir karakter olan Banshee'dir, sonra yere atladığında, pençelerini arkasında sürükleyerek sana koşacaktır. kıvılcımlar uçuşuyor.

Ancak, özel zombi türlerinin ötesinde bile, karanlığa girerken daha da dikkatli olmanız gerekir, çünkü Aiden çok uzun süre ışıktan uzak kalırsa bir hastalığa yenik düşebilir. Zayıflayan bağışıklığı uzatmak veya karakter ilerlemesi yoluyla bağışıklığının uzunluğunu yükseltmek için özel bir tür mantar yiyebilir, ancak etrafta zombi olmasa bile zaman kaybetmek istemezsiniz.

Smektała, "Bunun, dipten hazineler almak için denize dalmanın bir metaforu olmasını istedik," diyor. "Karanlık yerlere şöyle davrandık: Belirli bir miktarda bağışıklığınız var, bu da bir nevi oksijeniniz gibi ve siz karanlık yere dalıyorsunuz ve oksijeniniz, bağışıklık - tükenir."

Bu size stresli geliyorsa, bunun nedeni böyle tasarlanmış olmasıdır. Neyse ki, birçok göreve istediğiniz zaman yaklaşabilirsiniz, ancak bazı görevler karanlığa göğüs germenizi gerektirir, bu yüzden henüz rahatlamış bir şekilde derin derin nefes almayın.
PS4 Pro'da İyi Çalışır
(Not: Gösterilen resim PS4 Pro sürümünden değildir)




2020'de Cyberpunk 2077'nin yılın en çok beklenen sürümü olduğu fikrine karşı çıkmak zor. Ne yazık ki, CD Projekt Red'in kitlesel olarak abartılan oyununun piyasaya sürülmesi, özellikle son nesil konsollarda aksaklıklar ve düşük performansla gölgelendi. Techland, CD Projekt'teki Polonyalı yurttaşlarıyla herhangi bir karşılaştırma veya zıtlık yapmıyor olsa da, Dying Light 2 Stay Human ekibi, oyun mevcut nesil konsollara gelmesine rağmen, oyunculara güvence vermek istiyor gibi görünüyor. son nesil sistemlerde iyi çalışır.

Daha önce de belirttiğim gibi, Dying Light 2 ile geçirdiğim zamanın büyük bir kısmı modern, üst düzey bir bilgisayarda geçti. Ancak, ana oyun oturumumun bitiminden sonra, Dying Light 2'nin PlayStation 4 Pro konsolunda çalışan PlayStation 4 sürümünü deneyimleyebildim. Oynadığım PS4 yapısında etkileşim kuracak görevler veya karakterler yoktu; Bunun yerine, keşfetmem, park etmem ve yoluma devam etmem için Old Villedor'un büyük bir alanı verildi.

Oynadığım PS4 versiyonu ile PC versiyonu arasındaki en büyük fark kare hızı. PC versiyonu saniyede 60 kare performansına ulaşırken, PS4 Pro 30 FPS veriyordu. Dokular ayrıca PC'ye kıyasla biraz daha çamurlu görünüyordu ve ortamda biraz daha fazla pop-in fark ettim. Ne yazık ki, oyunu temel bir PS4 veya Xbox One'da deneyimleyemedim, bu nedenle oyunun son nesil konsolların standart sürümlerinde ne kadar iyi çalıştığını söyleyemem. Yine de, PC'de oynadığımdan daha eski bir yapı olmasına rağmen, PS4 Pro'da yaşadığım daha küçük oyun dilimi, Dying Light 2'nin eski sistemlerde nasıl performans göstereceği konusunda kendimi daha güvende hissetmemi sağladı.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski